About Me

Min bilder
Sówïe
Not much to tell, so if you want to know something, just ask me!
Visa hela min profil

Bloggintresserade

Info

Name: Ida (That's all I'll give you)
Born: In the great year of 1985
Family: Me, mom, dad, big brother and my cat Molly
Hobbies: Music, Painting, photographing and sports
Dreams: Living a fabulous life as a Photographer in Los Angeles
Quotation: Wanting to be someone else is a waste of the person you are! -Kurt Cobain
Idols: Travis Barker, Chris Garver, Brian May and Nikki Sixx
söndag, augusti 01, 2010
I tisdags (27/7) åkte; Jag, pappa & Brorsan på en semester tripp till Saxnäs i Lappland!
Vilken underbar resa, I'm in love with Lappland :)
Vi övernattade första natten i Östersund, i en omgjord brandstation.
Innan vi kom dit så var vi och hälsade på en jobbarkompis till Pappa som har stuga i Hunge.

Nästa dag (28/7) åkte vi vidare mot Saxnäs, vi stannade i Hoting och fikade med Algy & Janne som har stuga där uppe! :) Dom blev väldigt glatt överraskade, det var skoj och jätte trevligt.
Vi stannade till i Ormsjö för pappa hittade på huset han och hans ena bror med familj hyrde för 35 år sedan :)
Vi kom tillslut fram till Saxnäs och vi chekade in oss, första natten sov vi i en lägenhets aktig stuga, och andra natten i 2 vanliga rum, jag fick turen att sova själv i ett rum! :) Den kvällen blixtrade det väldigt mycket mellan vissa blixtar var det inte med är kanske 2-4 sekunder!


Torsdagen spenderade vi uppe på färd över fjällen mellan Saxnäs och stora blåsjön. Vilka underbart vackra vyer det var där uppe. Vi stannade vid en bäck vid Stekenjokk typ och tog lite vatten, as gott och inte en skymt till lort i vattnet! :) Vi var in i Norge en snabbis åxå, och pinkade i skogen! Vi stannade även vid ett vattenfall som hette Gaustafallet, AS LÄCKERT. Fy fasen vilken underbar plats! Jag å brorsan fiskade lite på kvällarna, men fick inget napp! :/



Vi var borta 4 dagar och på dom dagarna har vi klarat av 175 mil i bilen, vi har varit i 6 landskap (nu har jag bara 5 el 6 kvar), 2 länder (+6 länder, Irland, Nya Zeeland, Schweiz, England, Skottland och USA) Det tycker jag att vi gjort bra! :D



Jag kan helt klart tänka mig att åka tillbaka till både Marsfjäll området och Lappland, vilket vakert landskap!

Jag vill åka tillbaka nu på engång!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar